Menüü

Crocs materjalirevolutsioon

Kui olete aastaid olnud Crocsi fänn, siis olete tõenäoliselt selline inimene, kes eelistab mugavust stiilile

Ometi on Crocs aastate jooksul oma ikoonilisest erksavärvilisest kotast palju kaugemale pürginud, pakkudes laia sortimenti märksa stiilsemaid ja trendikamaid valikuid:
Naistele on valik kauneid stiilisandaale, kingi ja moekaid vabaajajalanõusid laias värvitoonide valikus. Meestele on valikus kangast pealsetega purjekingad ja valik sportlikke mudeleid. Laste jalanõude valik on pidevas täienemises ning ulatub juba pidulikumast kingakesest tütarlastele valiku sise- ja hooajajalanõudeni.

Kuid me ei keskendu praegu niivõrd stiilile. Eelkõige langeb otsus  Crocside kasuks just nende mugavuse tõttu. Crocs jalanõud masseerivad jalgu ja tagavad jalanõu sees hea õhuvahetuse. Originaalne Crocslite materjali patenteeritud tehnoloogia  on põrutusi absorbeeriv ja seetõttu ei põhjusta Crocsides käimine löökidest tingitud jalavalusid.

Muidugi on Crocsil laboritasandil käimas pidev tootearendus ja oma fännidele alati uudiseid.  Aastal 2018 leidis Crocs viisi, kuidas oma jalanõusid veelgi mugavamaks muuta. Oma esimese suurema uuendusega 16 tegutsemisaasta jooksul  lõi Crocs uue materjali nimega LiteRide, mis on veelgi mugavam kui selle algne – Crocslite - tehnoloogia. LiteRide on 25% kergem ja 40% pehmem kui Croslite, pakkudes samaväärset põrutussummutust ja tuge. Crocs töötas välja "suletud rakuga" vahu, mis tähendab põhimõtteliselt, et jalats koosneb pisikestest mullidest. Testisime oma kollektiiviga varasemaid mudeleid võrdluses uute LiteRide toodetega  ja võime kinnitada, et see on nii kerge, et on tõesti tunne, nagu kõnniksid õhus. Kõndimisel tekib tunne, et jalg justkui põrkab üles igal sammul veidi, samal ajal kui materjal toetab hästi jalga.

Uus tehnoloogia on rakendatud täna kõikides uutes seeriates. Uued kollektsioonid on Crocsi klassikalistest siluettide veidi elegantsemad ja moodsama suunaga. Uutes seeriates on nii voolujoonelisi kotasid, mis näevad välja sportlikumad, kui traditsioonilised Crocs Classic Clogid, aga ka plätusid, tosse, platvormsandaale ja purjekingi.

Ka toimivat saab parendada

Uut tehnoloogiat arendati kaks aastat. 2016. aastal otsustas Crocs EVP president Michelle Poole luua Crocsis innovatsiooniosakonna, kus meeskond saaks töötada pikemaajaliste uurimusprojektide kallal, ilma seda kohe tootmisse rakendamata. Ta palkas ülemaailmse innovatsiooni vanemdirektoriks Stefano Ferniani, kes on tootearendusega tegelenud üle kümne aasta.

Ferniani keskendus toote väljatöötamisele, mis sarnaneks Croslite'iga. See on olnud ettevõtte jaoks tohutult õnnestumine – viis täiustada asju, mida kliendid niigi Crocside juures armastavad: pehmus, kergus ja löögisummutus. Crocs testis kümnete klientide peal palju uusi materjale, enne kui otsustas LiteRide'iga edasi minna.

Poole ja Ferniani jaoks oli oluline, et uue tehnnoloogia mugavus oleks koheselt äratuntav alates jalatsi nägemisest ja riiulilt tõstmisest.

"Klient eelistab nüüd tõesti mugavust," ütleb Poole. "Me ei tahtnud rääkida keerulist lugu kogu tehnoloogiast, mis nende jalanõude sünni juurde kuulub. Tahtsime, et see oleks nii ilmne, et klient näeks kohe ise, mida meil pakkuda on.”

Aga kui uus, LiteRide'i tehnoloogia on olemasoleva tehnoloogiaga võrreldes tohutu edasiminek, siis miks jätkata Croslite'i jalanõude valmistamist?

Uuel tehnoloogial põhinevad jalatsid on nii materjali maksumuse, kui tootmise suhtes ligikaudu 15% kallimad, kui traditsioonilised Croslite’i tehnoloogial valmistatud jalanõud.

„Ütleme nii: See on nagu erinevus villase ja kašmiirist kampsuni vahel. Alati on vajadus villase kampsuni järele, kuid kašmiir on veelgi parem!”  ütleb Michelle Poole.

Poole lisab ka, et Crocsil on brändi algsesse tootesse kiindunud ustavaid kliente nii suur hulk, et nende toodete turult eemaldamine on praktiliselt võimatu. Lojaalsed kliendid üle maailma ostavad kümneid miljoneid Crocs jalanõusid! Pool sellest pärineb ikooniliste kotade müügist, mille on omaks võtnud kõik lapsed, õed, kokad, sportlased...

Siiski ütleb Poole, et kaubamärgi eesmärk on teenida oma lojaalseid fänne, tutvustades neile uusi tooteid ja võita ka uusi kliente. Uued kollektsioonid on suuremas osas spetsiaalselt suunatud inimestele, kes suunduvad aktiivsete ja sportlike eluviiside trendi. Uued mudelid on disainitud nii, et nad sobivad ka välimuselt ja stiililt pigem joogapükste ja jooksuretuusidega, mis on saanud linnamaastikel valdavaks vabaajariietuse stiiliks.

Poole ei usu, et Crocs kunagi oma algsest Croslite'i sarjast lahti loobub, kuid ta ütleb, et kui LiteRide tuntus tõuseb, hakkab ettevõte seda tehnoloogiat kasutama rohkemates sarjades. "LiteRide on nagu Inteli kiip, " ütleb Poole. "Tehnoloogia uuendamiseks võime selle integreerida mis tahes mudelitesse."